×
  • schnitzel on cooking pan
  • Burger mit Pommes auf Holz
  • Rows of young potato plants on the field
  • header-eetwinkel-aardappelen
  • Grilling shashlik on barbecue grill
  • Ingredients for cooking burgers. Raw ground beef meat cutlets on wooden chopping board, red onion, cherry tomatoes, greens, pickles, tomato sauce, cheese, herbs and spices over black background, top view.
  • Two fresh submarine sandwiches
  • Fresh tomato salad with feta
  • Healthy vegetarian salad making preparation with tomatoes on rus
  • fried eggs on dark background with space for text

Eetwinkel in de Snackkoerier!

Eetwinkel. Dát is de nieuwe Hollandsche Tuyn in hartje Bergen op Zoom. Productkwaliteit, gastvrijheid, sfeer, versbeleving en lekker eten en drinken. Allemaal onder één dak. De broers Jeroen en Bjorn van Oss kiezen na zes jaar heel bewust voor de conceptformule van horecagroothandel CHEFS CULINAR.

BERGEN OP ZOOM – Trots overheerst nadat het twee verdiepingen tellende monumentale pand in een week tijd is omgetoverd tot Eetwinkel. Ook bij pa Theo en ma Karin.

De vroegere uitbaters van onder meer de cafetaria’s ’t Singeltje, Cafetaria ’t Luifeltje en eethuis Dorpszicht in Halsteren zijn blij met de ommezwaai van hun zoons. ‘Wil je je als horecaonderneming onderscheiden, dan moet je creatief zijn. Dat kan binnen Eetwinkel’, is de heilige overtuiging van Theo van Oss. De zoektocht naar een passende franchiseformule was geen abc’tje voor Jeroen en Bjorn. ‘Alle formules vielen voor ons af: te weinig vrijheid, veel richtlijnen, landelijk actiebeleid torenhoge investeringen en fees. Totdat CHEFS CULINAR langskwam met zijn Eetwinkel. We waren meteen verkocht.‘

Lokale marketing

Kees Rietveld legt uit hoe de conceptformule werkt. ‘Eetwinkel ontwikkelt product-, actie- en themaconcepten voor de foodbranche. Lekker eten en drinken met de service van een winkel; Eetwinkel. Uniek en op maat voor elke locatie. Met een uniforme huisstijl, met een verse en frisse uitstraling en gastvriendelijkheid, comfort, aantrekkelijke acties en natuurlijk heerlijke verantwoorde en goed bereide producten als gemeenschappelijke deler. Maar de plaatselijke Eetwinkel-ondernemer bepaalt wel zélf zijn lokale marketing- en promotie-acties. Hij kent zijn buurt, stad of regio als geen ander. Uiteraard wordt hierin professionele ondersteuning en begeleiding geboden door de organisatie van Eetwinkel. Oprechte samenwerking staat voorop!

Cosmetische make-over

Het interieur van De Hollandsche Tuyn heeft een cosmetische make-over ondergaan. Opvallend zijn onder andere de LCD-schermen met narrowcasting. ‘Wij willen van de actiefolders af, dat geeft te weinig rendement ten opzichte van de kosten’, aldus Rietveld. ‘Uitgangspunt van Eetwinkel is dat de acties die de ondernemer in overleg met ons bedenkt worden vertoond op narrowcasting en via social media (Facebook, Instagram etc.). Daarmee heb je een veel groter bereik.’ Nieuw, in het interieur van De Hollandsche Tuyn, zijn de eilanden van steigerhout aan het plafond en de comfortabele banken. Maar ook de sfeervolle verlichting en de nieuwe vintagestijl stoelen. Op de ramen en aan de gevel prijkt het fris ogende groen/witte logo van Eetwinkel en is duidelijk gecommuniceerd met de teksten “Lekker eten & drinken”. Aan de wanden prijkt nostalgisch beeldmateriaal. De bestaande eiken tafels zijn gezandstraald. Het bruin van de lambrisering en muren is na een likje verf antracietgrijs geworden. Sfeervolle decoraties maken de gezelligheid en het huiskameridee compleet.

Ook Jeroen en Bjorn van Oss voelen zich helemaal thuis bij Eetwinkel. ‘We zijn zoveel meer dan een standaardcafetaria. Je kunt hier een lekker biefstukje eten, maar ook voor een heerlijke lunch kan men hier terecht. Dat stralen we nu ook echt uit. Op het gebied van productkwaliteit, bereiding, smaak en opmaak zitten we dicht tegen het restaurantniveau aan. Dat moet ook wel, anders ga je het niet redden.’ Kees Rietveld erkent dat er voorheen geen eenduidigheid was in de bedrijfsvoering. ‘Als een gast binnenkwam wist hij niet waar hij aan toe was. Boven en beneden zijn nu één. Je ziet hier alleen aan de bakwand dat er ook nog snacks worden verkocht.’ Op alle eetmomenten van de dag is iedereen van harte welkom.

Tijdwinst

De lokale ondersteuning op het gebied van marketing en promotie scheelt het tweetal veel tijd. Nog een voordeel: het brede productassortiment van CHEFS CULINAR. One-stop-shopping, ook dat levert tijdwinst op. ‘Daardoor kunnen we ons bezighouden met waar we goed in zijn, het bereiden van eten’, aldus Jeroen, die een koksopleiding op zijn cv heeft staan. Broertje Bjorn is de man van de frituur. Ook zijn vriendin Franka Schnabel werkt in het bedrijf. Zij regelt personeelszaken. En als het druk is springen Theo en Karin bij. Het is overduidelijk: passie voor food en ondernemerschap zitten overduidelijk in het DNA van de familie Van Oss.

Eetwinkel, de conceptformule voor de vrije ondernemer

De Hollandsche Tuyn in Bergen op Zoom is  de achtste Eetwinkel in Nederland. Polly in Bemmel, Boxmeer, @ The Corner in Raalte, ’t Hoekje in Ouddorp, Bebo in Sevenum, De Kim in Erp en Select in Boxtel gingen Jeroen en Bjorn van Oss voor. Eetwinkel is een concept-formule, die een intensieve en gerichte samenwerking aangaat met de plaatselijke ondernemer en hem of haar met uitgekiende reclame- en marketingsacties ondersteunt. Zodat gasten nóg beter zien en beleven wat de ondernemer te bieden heeft op het gebied van eten en drinken. Kees Rietveld, Jan-Hein Aarts en Eric Boeijen zijn de mannen achter de conceptformule van horecagroothandel CHEFS CULINAR, die in 2014 het levenslicht zag. CHEFS CULINAR is een internationale totaalleverancier van food-, non-food en versproducten. Alle Nederlandse bekende producten en merken zijn uiteraard bij CHEFS CULINAR verkrijgbaar, maar vanuit het Duitse moederbedrijf biedt CHEFS CULINAR Nederland ook de mogelijkheid om internationaal in te kopen, wat onderscheid en inkoopvoordeel kan opleveren.

Uitbreiding van het aantal Eetwinkels is geen doel op zich. Kees Rietveld: ‘Wij zoeken ondernemers met passie en visie. Ondernemers die elkaar kunnen inspireren en bereid zijn om samen te werken. Geen kwantiteit, maar kwaliteit is ons motto.’

Ondernemers betalen een relatief lage fee van 85,00 per week. Daarnaast adviseert  en investeert CHEFS CULINAR mee in de reclame-ombouw naar Eetwinkel.

Ik ga akkoord met de Privacyverklaring.*

privacy verklaring